przechodzień przechodzień
326
BLOG

2012. rekolekcje(09)

przechodzień przechodzień Rozmaitości Obserwuj notkę 4

Wielki Piątek 6 kwiecień 2012 = Pascha 14 nisan 5772

wiki:)
 http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielkanoc

www.izrael.badacz.org/kultura/kalendarz_pesach.html

moje:)

bardzo rzadkie zrównanie terminów początku Żydowskiej Paschy - święta Wyjścia Żydów z Egiptu i Chrześcijańskiego Wielkiego Piątku. można z całą pokorą powiedzieć; nareszcie. ewangelie mowią o kaźni Jezusa tuż przed rozpoczęciem Paschy. stąd taki pośpiech w krzyżowaniu i zdejmowaniu z krzyża. bo bogobojny Żyd Paschę wita w swoim domu. dodać trzeba i to, że wieczorem w ten piątek zaczyna się Żydowska Sobota przez co ich radość większa. patrzę na to jak na jeszcze jeden znak wielkiego znaczenia roku 2012. nie spotkałem w necie żadnych spostrzeżeń tej koincydecji, a szkoda. ja jestem tylko zwykłem przechodniem. coś tam widziałem stąd coś tam wiem. przystanę przed czyimś płotem i zagadam. ktoś odpowie, a inny pogoni pieskiem:) może to coś znaczy, bo 2012 wszyscy znają jako rok końca kalendarza Majów. niby coś się kończy, a coś zaczyna. nowe odliczanie. czy wobec tego ta znana przecież od lat zbieżność, jest ważna czy tylko przypadkowa...

 

 


 

sub rosa...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości